door: Jan Raateland
Met grote verbazing las ik onlangs de volgende tekst: ‘De sportsector is de afgelopen decennia sterk gegroeid en veranderd. Het van- en voor ledenverenigingsmodel is niet langer dominant in Nederland.’ Deze zin staat in een samenvatting van een ‘strategisch plan voor onderzoek en innovatie’ naar de betaalbaarheid van de sport van de nationale subsidiefabriek, ZonMw. Met deze bewering wordt onze nationale sportinfrastructuur van 24.000 sportverenigingen, vijf miljoen sporters en één miljoen vrijwilligers volgens mij volkomen onjuist en onterecht in de schaduw gezet. Volgens de auteurs van dit plan zijn het de ondernemende sportaanbieders, die ‘in de afgelopen decennia een fors aandeel in de sportmarkt hebben veroverd’.
mijn missie als blogger
Is het versterken van de organisatiekracht en maatschappelijke oriëntatie van sportverenigingen.
Ik wil met bestuurders van sportverenigingen, sportbeleidsmedewerkers en verenigingsondersteuners mijn kennis en ervaring delen over een succesvolle aanpak.
Uiteraard kan je mij benaderen voor het maken van een afspraak om een gesprek te voeren over die aanpak die leidt tot meer vitale sportverenigingen.
Praat mee..